Image Hosted by ImageShack.us
Kako postati rok zvijezda? - Savršenstvo je skoro poput nas - Blog.hr

Savršenstvo je skoro poput nas

srijeda, 21.03.2007.

Kako postati rok zvijezda?

Već duže vrijeme se patim pokušavajući napisati dobru pjesmu. Čak sam promijenio i
jastuk na kojem spavam, kupio mokro-suhi brijač i prestao jesti masline. Bolje spavam,
lice mi je glatko kao bebina guza, ne jedem masline, ali od inspiracije ni g.
Zato sam pokušao uzora naći u djelima našeg velikog pjesnika- Ivice Olića.
Evo jedne njegove pripovijetke u prozi.

ŠTO SI MI U KAVU STAVILA?

"A daj!Šta si jeo danas?" upitao me čovjek u tramvaju namrgođen,
s vidljivim osjećajem gađenja na licu.
"Pureće šnicle i rizi-bizi" ,otpočeo sam, "i zelenu salatu.zašto?" upitah.
"Pa prdiš već 12 minuta, ubit ćeš nas!"
Osvrnuo sam se oko sebe i vidio da su sva lica tramvaja bila uperena u mene.
Ništa čudno, ali ovaj put nije bilo zbog moje atraktivne pojave." Nisam ja!" pokušao sam se izvući, ali nitko mi nije vjerovao.
Bio sam označen. REZ! Ne da mi se više pisati o tome.Budi tužne uspomene. Uglavnom, uspio
sam riješiti taj problem. Ali kako to inače biva, za svako dobro neko zlo, i iskrsnula je
nova tegoba. Naime, od prijateljičine sestre susjedinog sina teta u vrtiću je studirala
farmaciju. Otkrila mi je da ima rješenje za moje tegobe sa svim vjetrovima, uključujući
buru i maestral. Čaj od ljekovite kadulje (salvia officinalis) djeluje antiseptički,
baktericidno, fungicidno, upotrebljavamo ga kod probavnih smetnji, vjetrova i proljeva.
Čim sam to saznao, krenuo sam ga konzumirati.Ali, postoji kvaka.Otvorio sam vrata i ušao.
I što sam vidio? Čaj od kadulje potiče menstruaciju! Katastrofa. Istina,
bilo mi je malo čudno
zašto sve moje frendice već dugi niz godina imaju "ciklus", a ja skoro pa 18 i ništa.
Iako sam to potajno priželjkivao, sada me na neki način strah. Jer ipak, to je velika
promjena. S jedne strane mi je drago jer ću se uklopiti u društvo,
a da ne moram početi pušiti, a s druge strane je benzinska. Onda ideš ravno do semafora,
a dućan je u drugoj ulici slijeva. Traži Marijanu.
Što će mi reći frendovi?Sigurno će me ismijavati i zvati me četverooki,štreber,Kristijan,
pletenica...


IVICA OLIĆ

Tako mi je čitajući sinula ideja. Preslušao sam par vrhunskih glazbenih ostvarenja
Dine Jelušića, Petra Graše i Toše Proeskog. Zamijetio sam tri stvari. Prva je da svi u
imenu imaju slovo š.Ne vjerujem da je to slučajno.Jer najveći od svih,
Šaban Šaulić, ima čak 2. Za druga dva kriterija kvalitetnog
ostvarenja potrebna je podrobnija metodička obrada koju ću vam iznijeti obrađivanjem
dvaju dijela.Koristio sam samo ulomke, ali princip se ponavlja u cijeloj pjesmi.

T.P."Srce nije kamen"
...Srce nije kamen
ne, srce nije kamen
kad pukne na dva dijela nije vrijedno
jer vise ne kuca ko jedno
srce nije kamen...

D.J."Ti si moja prva ljubav"
...Budim se
prestaje jedan divan san
oblačim se na brzinu
da odjurim s dečkima van
al' je tata stao na vrata
i rekao: "Ne možeš van,
nedjelja je dragi sine
ideš s nama u restoran"...

Promotrite ove dvije pjesme:što je u njima slično, a što zajedničko? Što je pisac htio reći?
Naravno, kad netko od vas čuje ili vidi ovu pjesmu, ne razmišlja kako je postignuto
takvo savršenstvo i sklad. Zato sam ja tu. Dakle, obje pjesme obiluju činjenicama.
Oba autora točno prenose stvarnost, opisuju nam što se dogodilo i kako stvari funkcioniraju.
Budim se-prestaje san-oblačim se-tata na vratima... Niz slika, različitih situacija
komponiranih tako tako da stvaraju dinamičnost, privlače našu pažnju i drže nas prikovane
za stolac. Kod Dine Jelušića nema stihova:"da si moja..." da je baba muško, zvala bi se
Duško. Nije bitno što bi moglo biti, što je bilo.Bitna je sadašnjost, kretanje,
izmjena motiva.
Toše taj efekt izražava na drugi način. On ponavlja iste stihove čak i do 4 puta u 6
stihova da bi naglasio nešto što je općepoznato. Srce nije kamen, srce nije kamen, srce
nije kamen.Svi mi znamo da srce nije kamen. Zašto je ta pjesma onda dobra? Jer je to upravo ono
što čovjeku treba.Da ga se podsjeti da srce nije kamen,da kad se netko probudi prestaje
san... činjenice, činjenice i samo činjenice. Svi znamo da sve pjesme na estradi nastaju
tako da se kopira nečija pjesma. Dakle 1.korak: naći tuđu pjesmu
2.korak:koristimo navedne stilske postupke
3.korak: nešto se mora rimovati
4.izmisliti umjetničko ime koje sadrži Š,
te paziti na visoku koncentraciju tog slova u
tekstu

Ako uspijete zadovoljiti svoju ženu i ova četiri kriterija, postali ste rok zvijezda.
Ako negdje zapne, nemojte vući na silu da se podere, nego dođite na naš blog i
pogledajte primjer tipične hrvacke pjesme.(mali hint-riječi mogu biti potpuna glupost)

Šemsudin Šafranić "Pečeš mi štrukle"


tekst je maknut jer produljuje post.a to nitko ne želi

_JA_NISAM_RETARDIRAN_ feat. BOBO_SMRADE
- 20:15 - Komentari (27) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>